Wchodzisz na stronę prs.ms.gov.pl
Logujesz się podając login i hasło
Na stronie dostępnych aplikacji wybierasz „Moja tożsamość”
W menu po prawej stronie witryny zaznaczamy opcję „Zarządzane konta podmiotów”
A następnie z listy rozwijanej w polu „Opcja” wybierasz „Zgłoś potrzebę” – „Założenie konta podmiotu”
Należy wypełnić pola formularza podając:
- Adres poczty elektronicznej
- Nazwa podmiotu
- Forma prawna (np. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością)
- Siedziba (miejscowość)
- Numer KRS. Warto obok numeru KRS dodać również numer NIP – pomoże to w weryfikacji.
Do wniosku można dodać załączniki wskazujące na status podmiotu oraz jego reprezentację.
Następnie należy dodać administratora do konta. Odpowiednie pole jest poniżej formularza.
Administratorem musi być osoba posiadająca konto w KRZ, której dane wpisujesz w odpowiednie pola i zatwierdzasz przyciskiem „Dodaj”. Jak znaleźć identyfikator konta (ID) można przeczytać w tym artykule.
Po wypełnieniu wszystkich pól po prawej stronie na dole jest opcja „Podsumowanie – Przekaż do weryfikacji”. Jeżeli wszystkie wymagane pola zostały wypełnione będzie można ją kliknąć.
Po kliknięciu przycisku „Przekaż” wniosek zostanie przekazany do weryfikacji.
Aktualny status znajdziesz na stronie konta użytkownika w sekcji „Zgłoszenia potrzeby dotyczące kont podmiotów i ich administratorów”.
Dodaj komentarz