Najprościej jest uzyskać profil zaufany potwierdzając jego założenie w wybranych placówkach (m.in. w Urzędzie Gminy, Urzędzie Skarbowym, ZUS i innych instytucjach). Listę punktów potwierdzających znajdziesz na tej stronie.
Najpierw należy wypełnić w Internecie formularz rejestracyjny, a następnie bezpośrednio w wybranej placówce potwierdzić swoją tożsamość.
Aby rozpocząć rejestrację po wejściu na stronę Profilu Zaufanego wybierz opcję „W placówce”.
Wypełnij dane rejestracyjne. Wpisz nazwę użytkownika oraz hasło i zapisz je w bezpiecznym miejscu – będą one konieczne do późniejszego logowania.
Obok podstawowych danych osobowych konieczne jest wskazanie adresu e-mail oraz numeru telefonu. Potwierdź zapoznanie się z przepisami i użyj przycisku „Zarejestruj się”.
Na numer telefonu otrzymasz kod potwierdzający rejestrację. Przepisz go w celu dokończenia rejestracji.
Masz 14 dni na bezpośrednie potwierdzenie rejestracji w urzędzie. Koniecznie weź ze sobą ważny dowód osobisty lub paszport.
Praktycznie od razu po potwierdzeniu tożsamości będziesz miał możliwość zalogowania się do profilu zaufanego.